​Dacia Maraini: „Dragi Pier Paolo“

Zbiljski susreti ta dva, simptomatično raskoljena, suštinski neprijateljska svijeta – građanske buržoazije i najnižih slojeva, svijeta koji jedan drugome nemaju što kazati i čiji su odnosi uslovljeni tek uzajamnim prezirom, mržnjom, događali su se upravo kroz život, pojavu ovog umjetnika

​Karen Blixen: „Babette i druge snažne žene“

U pričama Karen Blixen – od kojih je Babettina gozba najpoznatija – radost i milosrđe otkrivaju se u požrtvovnosti, daru i ljepoti. "Radost je i velika utjeha razveseliti druge, vidjeti ih kako uživaju", jedna je od rečenica inspiriranih njezinim djelom

Rob Riemen: „Umijeće postajanja čovjekom“

Autor demonstrira kako humanistička misao nužno izranja iz tla hrabrosti pojedinca da se opire kolektivističkim oblicima laži i suprotstavi im razum, žudnju za znanjem i istinom, snagu osobne etičnosti

Julio Cortázar: „Vatra svih vatri“

I ove proze pokazuju Cortázara kao pisca i pjesnika slobodara, sanjara, lutalica, onih čiji duh ne trpi zgotovljene okvire, ali niti laž i nepravde, koji na bijedu i tragiku života nisu ravnodušni, pored kojih ne prolaze sliježući ramenima, u bezdušnom, ravnodušnom okretanju glave „ka svojim poslovima“

​Elsa Morante: „Povijest“

Ovaj roman do široke publike i ogromne čitanosti je ponajprije dospio zbog tečne nezahtjevnosti, pitkosti svoga jezika, koji u cilj kao da si i nije zadao dosezati naročite literarne standarde. Povijest ovoga romana je povijest „bezimenih“ gubitnika

​Goran Sunajko: „Samotni Šetač“

Sunajko naglašava razliku između samotnjaka i usamljenoga – prvi u samoći nalazi sreću, a drugi nesreću. Ključ Rousseauove samotnosti, što ga je i u njegovo doba činila iznimkom, je u osjećanju nezavisnosti

​Max Blecher: „Osvijetljena jazbina“

Blecherovo djelo neprekidno je nošeno preispitivanjem težine, „zbiljnosti“ ljudske stvarnosti, ali lebdi u eteru oslobođenosti od želje za tugovanjem za apriornim gubitkom onoga što je drugima dano samom činjenicom postojanja

Czesłav Miłosz: „O putovanjima kroz vrijeme“

On nije bio samo pjesnik, esejist ili mislilac, već i egzemplar nečega čemu bi ljudsko biće trebalo težiti – netko tko je, uz neprestanu zagledanost u vlastite slabosti, činio sve kako bi priječio konačnim i zgotovljenim istinama da od njega učine još jednu svoju žrtvu

​André Breton: „Nadja“

Nadja u romanu nije toliko osoba, koliko stanje uma, ili stanje određene „proširene svijesti“ – svijesti koja predstavlja izvjesnu, u određenom smislu radikalnu, pa i paradoksalnu i podrivačku vrst oslobođenosti od konvencionalnih viđenja i doživljaja

​Jean Birnbaum: „Hrabrost je u nijansi“

„Istaknuti pravo na nijansu“ pretpostavlja za njega jednu od ključnih paradigmi djelovanja, koje se ne smije odreći unatoč već i unaprijed znanoj činjenici da će protiv sebe okrenuti „dogmatske umove svih usmjerenja“

Hugo Claus: „Čuđenje“

Čak i junaci čija je životna misija bila vođena manje ili više plemenitim nastojanjima bivaju, u pogledu kojega sugerira ovo djelo, slomljeni u porazu pod sudbinom, koja pronalazi pukotine u karakteru pojedinca

Andrej Belyj: „Petrograd“

Glavna osovina ove pripovijesti – koja predstavlja jedan od prvih romana toka svijesti – je u odnosu, odnosno u dubokom i temeljnom idejnom sukobu koji izbija na relaciji otac – sin

​Larry Tremblay: „Posljednja slika ljubavi“

Tremblay u svome književno umjetničkom djelu odlazi na ono isto mjesto kamo je u svome likovnome djelu otišao Bacon – do moći i iskustva građenja umjetnosti koja se nalazi izvan područja etike
Učitavam...