
Almin Kaplan: Orijentiri sjećanja
Ponukan „dječakom koji trči“ ovih sam se dana prisjećao sličnih događaja iz vlastitog djetinjstva, onih koji u mojim sjećanjima stoje kao orijentiri i pomažu mi da proživljeni život držim na okupu
Robert Hodel: Dragocjeni raskid s tradicionalnom književnom naukom
Ono što „moćnicima“ u BiH nedostaje to je Andrićeva pozicija koja kontradiktorno postavljene priče istine promišlja u cijelostiPolaroid
Analogno, nekad potisnuto od prividno efikasnijeg, vraća se ne kao tehnički relikt, nego kao kulturna potreba. Pukotine u digitalnom univerzumu sve se teže mogu sakriti. Ono što sve te pojave povezuje jesu žudnja za prisutnošću i svjesnošću trenutka, pobuna protiv brzine i pritiska savršenstvaVeliki pisac Bora Stanković
Sva Borina proza do koje sam došao, tužna je, a ako negdje i izleti kakva humorna scena, to je slučajno, baš kao što se slučajno dogodila i u životima o kojima je Borisav Stanković pisaoKultne fotografije: pokušaj da se nevidljivo izgovori, a neizrecivo zabilježi
Fotografija ima moć oblikovati povijest, ali i obavezu postavljati pitanja. Koju istinu nosi? Čiju verziju stvarnosti podržava? I što skriva u svojim sjenama?Goran Sunajko: „Samotni Šetač“
Sunajko naglašava razliku između samotnjaka i usamljenoga – prvi u samoći nalazi sreću, a drugi nesreću. Ključ Rousseauove samotnosti, što ga je i u njegovo doba činila iznimkom, je u osjećanju nezavisnostiAlmin Kaplan: Moja tetka Njemačka
Danas u Njemačkoj svoje živote započinju neke nove generacije, mladi ljudi što su iz BiH otišli izmoreni čekanjem i lažnim obećanjima. Nekad ih sretnem pa pitam kako im je tamo, samo ih potaknem i pustim da pričaju. Zanima me je li se moja tetka postarala, ili je još uvijek u snazi, i dostojanstvenaMax Blecher: „Osvijetljena jazbina“
Blecherovo djelo neprekidno je nošeno preispitivanjem težine, „zbiljnosti“ ljudske stvarnosti, ali lebdi u eteru oslobođenosti od želje za tugovanjem za apriornim gubitkom onoga što je drugima dano samom činjenicom postojanjaKultne fotografije – slike van vremenskog i prostornog okvira
Mnogo je fotografija koje možemo nazvati kultnima. One su slikovni jezici epoha. I upravo zato, u vremenu inflacije vizualnih sadržaja, njihova analiza se čini ponovno potrebnomSofisticirani plagijat ili autentična kreativnost?
AI je otvorila beskrajne mogućnosti u kreativnim procesima i ponudila potpuno nove forme umjetničkog izraza. Istovremeno, postavlja se pitanje – ko je pravi autor djela?Almin Kaplan: Put ovaca
Humski put je poveznica između svjetova koje su razdvojili tektonski poremećaji devedesetih. Njime se kao kroz kakav tajni tunel možete ušunjati u svijet onih drugih a da vas ne dožive kao uljeza, da vas ne vide drugačije do kao čovjeka. Tim putem idu još samo potrebiti, oni koji nemaju izboraObiteljski fotoalbum: Ontologija i identitet. Fragilnost sjećanja
Iako možda pomalo zaboravljen, nemoguće nam je ignorirati posljedice koje nosi po onoga koji se ipak odvaži uzeti ga u ruke. On nije samo zbirka fotografija, već medij kroz koji se isprepliću sjećanje, identitet i vrijeme