
Sofisticirani plagijat ili autentična kreativnost?
AI je otvorila beskrajne mogućnosti u kreativnim procesima i ponudila potpuno nove forme umjetničkog izraza. Istovremeno, postavlja se pitanje – ko je pravi autor djela?
Obiteljski fotoalbum: Ontologija i identitet. Fragilnost sjećanja
Iako možda pomalo zaboravljen, nemoguće nam je ignorirati posljedice koje nosi po onoga koji se ipak odvaži uzeti ga u ruke. On nije samo zbirka fotografija, već medij kroz koji se isprepliću sjećanje, identitet i vrijemeCzesłav Miłosz: „O putovanjima kroz vrijeme“
On nije bio samo pjesnik, esejist ili mislilac, već i egzemplar nečega čemu bi ljudsko biće trebalo težiti – netko tko je, uz neprestanu zagledanost u vlastite slabosti, činio sve kako bi priječio konačnim i zgotovljenim istinama da od njega učine još jednu svoju žrtvuVukovi iz šume vječnosti
Drugi tom romana u nastajanju Karla Ovea Knausgaarda izašao je jesenas u hrvatskom izdanju. Almin Kaplan ga je s nestrpljenjem dočekaoVođa ništavila
Dovršava epohu/ Nečitkim potpisom/ Njime otvara vrata/ Apokalipse koja nadire/ U svaki dom/ U svako srce na planetiIzgubljena kćerka: ostati ili otići?
Roman „Mračna kći“ Elene Ferrante, po kome je snimljen istoimeni film, na potresan način propituje realnost majčinstva i kompleksnost odnosa između roditeljstva i identiteta, bez crno-bijelog portretiranjaIvan Lovrenović: Pokolj u Samaškiju, i drugi dnevnički zapisi
Kolektivizmu je potrebno da čovjeka modelira u biće pripadanja grupi, bez osobnosti, jednako među jednakima. Kojem kolektivizmu? Organiziranoj religiji, naciji, državi, političkoj ideologiji, partiji, vojsci, nacionalnoj kulturi i jeziku, ma, sve do sportskih navijačkih skupinaFotografija i glazba
I fotografija i glazba imaju sposobnost pretvoriti ljude u putnike kroz vrijeme. Ne postoji čovjek koji ne može posvjedočiti njihovoj moći da nas vrate u prošlost, da na površinu izvuku duboko zakopane emocije, da vrate zaboravljenoAndré Breton: „Nadja“
Nadja u romanu nije toliko osoba, koliko stanje uma, ili stanje određene „proširene svijesti“ – svijesti koja predstavlja izvjesnu, u određenom smislu radikalnu, pa i paradoksalnu i podrivačku vrst oslobođenosti od konvencionalnih viđenja i doživljajaAlmin Kaplan: Dim duhana
Malo zbog komaraca, malo zbog štednje, svjetla na nadstrešnicama su bila ugašena pa bi u ritmu priče kružila tek žiga zapaljene cigarete, kao krijesnica koja je svojom svjetlošću šarala lica sijeldžijaFotografija i slikarstvo
Prva reakcija slikarstva na pojavu fotografije bila je mješavina skepticizma i straha. Tjeskoba će uskoro biti zamijenjena novim otkrićem: fotografija nije eliminirala potrebu za slikarstvom, već je, naprotiv, proširila njegove mogućnostiJean Birnbaum: „Hrabrost je u nijansi“
„Istaknuti pravo na nijansu“ pretpostavlja za njega jednu od ključnih paradigmi djelovanja, koje se ne smije odreći unatoč već i unaprijed znanoj činjenici da će protiv sebe okrenuti „dogmatske umove svih usmjerenja“